וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תחסכו בעלויות שיפוץ הדירה?

זירת היועצים בשיתוף 2fix

13.7.2015 / 23:08

שיפוץ הבית נתפס בעיני רבים כמהלך יקר שמלווה בחריגות בלתי נמנעות בתקציב. עם זאת, דרך מספר צעדים פשוטים, ניתן לחסוך בעלויות השיפוצים ולייעל את התהליך כולו

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

שיפוצים בבית או בדירה הם תהליך מורכב וממושך, שנלווית אליו גם הוצאה כלכלית משמעותית. בין אם מדובר בתיקונים קוסמטיים או בשיפוץ כולל של החלל, במקרים רבים מדווחים בעלי הנכס על חריגות מהתקציב שהקדישו לשיפוצים. כיצד ניתן לחסוך בעלויות השיפוץ? מסתבר שישנם מספר קריטריונים, שהיכרות עמם יכולה לסייע לנו להקל על הכיס בתקופת השיפוצים, ולהגיע מרוצים לסיומם.

יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים

הגדירו מראש את התקציב

קביעה מראש של מסגרת התקציב לשיפוצים יכולה למקד את התהליך ולמנוע חריגות מיוצרות. חריגות בתקציב נובעות לא אחת משינויים והחלטות שנעשות "ברגע האחרון" תוך כדי התהליך. קיימים ברשת מחירונים שונים שניתן להיעזר בהם על מנת להבין באופן כללי מהי המסגרת הממוצעת לסוג השיפוץ שאתם חושבים עליו. בכל אופן, הביאו בחשבון שלעיתים בגלל גורמים לא צפויים מתרחשות חריגות של עד 20% מתקציב השיפוץ. הבנה של גורם זה מראש יכולה לחסוך אי נעימויות בהמשך.

תכננו היטב את השיפוצים

משהחלטתם על מסגרת התקציב הרצויה, השלב הבא יהיה לבחור מהן העבודות שיבוצעו במהלך השיפוץ. תכנון קפדני מראש, לפני תחילת העבודות בשטח, יכול לעזר לכם למקד את השיפוץ ולחסוך בעלויות. תכנון של כל שלבי השיפוץ ושל כל החלקים בבית שמרכיבים אותו, בהתאם למסגרת שקבעתם ואתם יודעים כי תוכלו לעמוד בה, מסייעים לוותר על עבודות שאין באפשרותכם לממן. בצעו רק שיפורים שהכרחיים ואל תיסחפו אחר "טרנדים" או אופנות שאינן נחוצות לכם.

לא לשכוח כתב כמויות

לאחר התכנונים, זוהי העת לנסח תכנית עבודה וכתבי כמויות. המפרט הטכני וכתב הכמויות הם מסמכים חשובים בעת בחירת הקבלן לפרויקט. קבלנים שמקבלים מפרט טכני מדויק ומפורט נדרשים להתחשב בדרישות הלקוחות ובטווחי המחירים שנגזרות מהם. לעיתים, בעלי מקצוע שלא מוצגת בפניהם מסגרת תקציבית מובהקת נוטים להציע עבודות שיעלו לכם בהוצאות שלא תכננתם.

ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע מתאימים כמו יועצים ואדריכלים לגבי הכנת כתב הכמויות. ייעוץ מקצועי מתחיל בכמה מאות שקלים ומגיע לאלפים בודדים, וביחס לעלויות השיפוץ הכלליות (שיכולות להגיע לכמה עשרות אלפים) הוא משתלם ומסייע אף לחסוך בעלויות מיותרות.

בחרו קבלן מקצועי

כאשר יש בידכם כתב כמויות מסודר, תוכלו לשלוח אותו למספר קבלנים ולבחור בזה שמתאים ביותר למסגרת התקציבית ולשאיפותיכם מהשיפוץ. תמיד יש לברר את הסמכתו וניסיונו של הקבלן, לבחון עבודות קודמות שלו ולקבל המלצות ממכרים ומקרובים שהסתייעו בשירותיו. את כל ההחלטות מול הקבלן הנבחר חשוב מאוד לעגן בחוזה מסודר, שמסדיר, בנוסף ללוחות הזמנים וחומרי הגלם, גם את מסגרות התקציב.

טיפים לחיסכון בחדרים שונים בבית

החלטות קטנות יכולות לסייע לכם לחסוך בזמן השיפוצים. כך למשל, בחידוש מטבח אפשר לבחור לא להחליף את הארונות אלא רק לחדש או לצבוע את הדלתות שלהם, או להתקין ידיות חדשות. בחדרי האמבטיה, בחירה באריחים ובכלים סניטריים פשוטים מאפשרת להוזיל עלויות. ניתן למצוא אריחים שאינם יקרים במחסני עודפים במקום לקנות באולמי תצוגה יקרים. בסלון הבית, אחת התוספות הנפוצות במהלך שיפוצים היא התקנת פרקט. במקום לבחור בפרקט מעץ מלא, ניתן להתקין פרקט למינציה, שעלותו נמוכה יותר והוא מתאפיין גם בעמידות גבוהה יחסית. פרקט בהדבקה יכול לחסוך, בנוסף למחירים, גם את הסרבול והבלגן שבפירוק הרצפה הקיימת.

באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully