וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלת השיניים התקצרה מחצי שנה ליום אחד

זירת היועצים בשיתוף ד"ר קוסאי מסארוה

13.7.2015 / 23:15

מטכניקה חדשה של הדמיית מחשב וניתוח וירטואלי מוקדם מאפשרת היום הליך של השתלת שיניים ביום אחד, עם דיוק מרבי במיקום השתלים, עם החלמה מהירה יותר, עם סיכויי הצלחה גבוהים מאוד ועם הרבה פחות כאב

הקשר בין שיניים להצלחה. one
ShutterStock/one

עד לפני שנים אחדות הטכניקה של השתלת שיניים ביום אחד נשמעה כמו תפילה של פציינט סובל בחדר ההמתנה, שהגיע לטיפול נוסף בסדרת טיפולי השתלה, שארכה במקרה הטוב כחצי שנה, ובמקרה הפחות טוב הרבה יותר. וכל זה אם הוא בכלל נמצא מתאים להשתלת שיניים. בשיטה הישנה היה נהוג לעקור את השן הסוררת, לתת למקום להחלים מהעקירה כחודשיים שלושה, להשתיל לתוך עצם הלסת את השתל, לתת למקום תקופת החלמה נוספת לקליטת השתל, שוב כחודשיים שלושה, ואם הכל הלך כשורה, ללא אכזבות טכניות או רפואיות, ניתן היה להשתיל את השן החדשה ולחזור לחייך.

כל זה היסטוריה. היום ניתן לבצע את כל הליך ההשתלה ביום אחד, ואם הכל הולך כשורה אפשר לחייך בפה מלא בתוך כשעה או שעתיים. התכנון המוקדם נעשה בעזרת צילומי סי.טי והדמיות מחשב, בעזרתם ניתן לבחור את המידות הנכונות, אורך השיניים והצבע המתאים, עד לרמת החיוך המושלם. הרופא מבצע ניתוח וירטואלי על ההדמיה, קובע את מיקום השתלים המדויק בהתאם לעובי של עצם הלסת והכל מתבצע ברמת דיוק מדהימה.

בונים סד כירורגי, המולבש על החניכיים, עם מיקומים מדויקים להחדרת השתלים , מה שמונע את ההשתלות במיקומים לא מאוד מדויקים, כפי שמדי פעם קרה בעבר. למעשה, יש בידי הרופא באותו רגע מפה מדויקת של כל הפה, עם מיקומים מדויקים, כך שאין צורך בחיתוכים, או תפירות ולמעשה ההליך כולו כמעט ולא נחשב לניתוח.

"יש לשיטה הזו יתרונות רבים", אומר ד"ר קוסאי מסארוה, "היא מאוד מדויקת ומבטיחה תוצאות הרבה יותר טובות. היא חוסכת זמן ומקצרת את התהליך מחודשים לשעות. תקופת ההחלמה קצרה יותר וזה גם כואב הרבה פחות".

ד"ר מסארוה, רופא שיניים עם ניסיון ייחודי של 18 שנים בהשתלות מורכבות ושיקומים מסובכים, הוא רופא בכיר במרפאות דנט סמייל , ומבצע שיקומי פה ואסתטיקה דנטלית. "השיטה הזו היא בראש ובראשונה בשורה למי שעד כה לא ניתן היה לעזור להם בצורה אחרת", אומר ד"ר מסארוה, "למשל, כאלה שנעזרים בשיניים תותבות נשלפות, וכעת יכולים להשתיל סט שיניים חדשות ביום אחד. כולל אנשים מבוגרים מאוד בני 90. תלוי כמובן במצבם הבריאותי הכללי ובכמות העצם הזמינה. גם אנשים סוכרתיים שבעבר נמנעו מלהשתמש בטכניקה הזו, יכולים כעת להשתיל כך שיניים, אם הם מאוזנים. וכמובן כל מי שמעדיף הליך קצר, מדויק, עם החלמה מהירה ועם הרבה פחות כאב".

- יש מי שבכל זאת התהליך הזה לא מתאים להם?

"אנשים עם צפיפות או כמות עצם מאוד נמוכה, או כאלה שמקבלים תרופות מסוימות לצפיפות העצם, כיוון שיש חשש שהבורג המושתל לא יצליח להיקלט בעצם לא צפופה. כמו גם אנשים עם מחלות מערכתיות כמו למשל אי ספיקת לב, ריאות או כליות.

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • שיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully