וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן רצים הזכיינים?

22.7.2015 / 9:42

רשת EMS CLUB הופכת לאחת המטרות המעניינות בשווקי הזכיינות הישראלית עם 11 סניפים עד כה. כל המספרים שמאחורי הזכיינות החדשה בישראל

מהי זכיינות טובה? תוך כמה זמן מצפה הזכיין להחזיר את כספו? מהי השקעה ראשונה סבירה. על נושאים אלה ואחרים ניתן ללמוד מאחת התופעות הזכייניות המרתקות בישראל.

לפני כשלוש שנים הוקם בישראל הסניף הראשון של מה שהוא היום רשת EMS CLUB. לרשת 11 סניפים ובקרוב ייפתחו ארבעה נוספים וזה כבר מסקרן ומעורר עניין. מה יש בה, ברשת הזו, שככל הנראה פיצחה את מודל הזכיינות המשתלם לכולם?

קודם כל מה זה EMS CLUB? ובכן, מדובר ברשת של אימונים מסוג מאוד מיוחד. כזו שניתן לעשות בה כושר, אבל מבלי להתאמץ, להזיע או להתקלח, וכל מה שיש לעשות הוא ללבוש חליפת אימון מיוחדת עם אלקטרודות חשמליות המתחברות לגוף, ולתת למדע לעשות את העבודה.

את הטכניקה החדשנית הזו הגו מדעני סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, כשהתבקשו לספק פיתרון לבעיית שמירת הכושר הגופני של האסטרונאוטים בעת שהותם בחלל, בו אין כוח כבידה ולהנפת משקולות אין ערך.

הפיתרון: חליפה עם אלקטרודות הצמודות לגוף ומשחררות פולסים לגירוי השרירים, הגורמים להם לדמות כאילו פעלו במאמץ. בצורה זו ניתן לגרות בעת ובעונה אחת מספר רב של שרירים וכך לחקות פעילות מלאה בחדר כושר. את מה שלוקח עם משקולות כשעה וחצי של אימון, אפשר לכווץ ל-20 דקות שבועיות, השוות לארבעה אימונים בחדר הכושר, ועם אפקט על השרירים השווה לפי 18.

מתברר שהישראלים מחבבים את השיטה החדשה, שחוסכת להם זמן אימון ומאפשרת לקפוץ לסניף הקרוב גם במהלך הפסקה ביום העבודה. מכיוון שבכל סניף יש רק שתי עמדות אימון, מהר מאוד התמלאו המקומות בסניפים שנפתחו והבעלים של הרשת, רני רוביו, לא רק פתח סניפים נוספים, אלא החל במהלך של שיווק זכיינות לסניפים נוספים.

לפרטים נוספים לחץ כאן

קיבצנו כאן כמה נתונים על הרשת המתפתחת, ותעשו בעצמכם את החשבון האם מדובר בטרנד אופנתי, או שיש כאן להיט שמזמין משקיעים. מבירור שערכנו, רכישה של זכיינות כזו תעלה לזכיין ישראלי כ-270 אלף שקלים, מבלי להביא בחשבון את עלות הקמת הסניף עצמו, שמוערכת בכ-80 עד מאה אלף שקלים נוספים, תלוי כמובן ברמת התשתיות במבנה אותו יש לשכור.

חדר כושר. ShutterStock
להשיג יותר בפחות זמן/ShutterStock

להרוויח גם בלי ווליום גבוה
סניף שעובד בתפוקה גבוהה, כלומר שתי עמדות האימון מאויישות במרבית שעות היום (כ-30 עד 35 מנויים ביום), יכול לגלגל מחזור של כ-100 עד 120 אלף שקל בחודש, עם כ-150 עד 200 מנויים.

מזה יש להוריד עלויות של תפעול, משכורות לעובדים, תשלומים לספקים ומיסים שונים - שיכולים להסתכם בכ-40 עד 50 אלף שקלים לחודש. הסכום הזה כולל גם 5,000 שקלים לחודש לזכיין, אותם הוא גובה החל מהחודש הרביעי לפתיחת הסניף. זה אומר שהזכיין נשאר עם כ-50 או 60 אלף שקלים לחודש וזו התחזית האופטימית.

סניף שלא יצליח לעבוד בווליום גבוה, יסתפק ברווחים של כ-30 אלף שקלים לחודש. במקרה כזה יידרשו הרבה יותר חודשי עבודה על מנת לכסות את ההשקעה הראשונית. מבדיקה בסניפים שכבר נפתחו, שרובם מדווחים על תפוסה של כ-80 אחוז, ניתן להחזיר את השקעה תוך שנה ובמקרים של הצלחה מסחררת גם בפחות מזה.

עד כה נפתחו שלושה סניפים בתל אביב, אחד בראשון-לציון ואחד בפתח-תקווה, כולם בבעלות הרשת. סניפים בזכיינות נפתחו ברמת-גן, רעננה, הרצליה פיתוח, חדרה וכפר-סבא. סניף נוסף ייפתח בקרוב בנתניה וכרגע מצויה הרשת במגעים לבניית 4 סניפים חדשים ברחבי הארץ.

הרשת לא עושה חיים קלים לזכייניה והיא מקפידה על מראה אחיד בכל אחד מהם, החל מצבע הפרקט ועד לסוג הקרמיקה במקלחות. גודל ממוצע של סניף הוא כ-80 מ"ר, ועליו לייצר נראות וחשיפה לקהל, עם ויטרינה הפונה אל הרחוב.

בכל סניף יש שתי עמדות אימונים עם מכשירים, עמדת קבלה, תאי הלבשה, מקלחות, שירותים, ופינת ישיבה שאינה מיועדת רק להמתנה, ומטרתה גם לאפשר שיחה בין המנוי למאמן. בכל סניף יש גם שני מאמנים.

עכשיו נשאר לברר עד כמה הזכיין גם משתתף בעלויות, ומה הוא נותן לזכיינים שלו בתמורה, מעבר לזכות להקים סניף. ובכן, לדברי הבעלים, רני רוביו, הרשת תספק לכל זכיין מעטפת בדמות פרסום ברמה ארצית, אתר אינטרט פעיל, השתתפות בביטוח של הרשת למקרה של פציעות או נזקים, מוניטין, תמיכה, אחריות מקצועית ולידים שיבואו מפרסום ארצי, על מנת לעזור ולמלא את המקום במנויים.

זכיין שירצה לפרסם ברמה מקומית, בעיר בה פתח סניף, יעשה זאת על חשבונו. כמו כן מתחייבת הרשת לספק אימוני הכשרה לצוות המקצועי, במרכז ההדרכה של הרשת.
מחיר הזכיינות (270 אלף שקל כאמור) כולל גם את הציוד להקמת הסניף, חליפות האימונים וכן את שני מכשירי האימון, כאשר רוביו מבטיח אחריות למכשירים ומתחייב לספק מכשיר חלופי במקרה של תקלה. כל המכשירים מיובאים מגרמניה, שם מייצרת אותם חברת MIHA BODY TEC ומדובר בציוד המתקדם ביותר בעולם בתחום.

גרמניה היא היום בירת ה-EMS באירופה, שם נפתחו בשנים האחרונות כ-1,500 סניפים, משם מתפשט הטרנד למדינות נוספות באירופה.

לפרטים נוספים לחץ כאן

זירת היועצים בשיתוף חברת EMS Club
  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully