וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה הגרמנית שעושה את מכוני הכושר של EMS CLUB

זירת היועצים בשיתוף EMS club

28.7.2015 / 23:55

מאות ישראלים כבר מחטבים את הגוף במכוני הכושר של EMS CLUB, בעזרת ידע מנאס"א וטכנולוגיה גרמנית, המאפשרים לעשות ב-20 דקות שבועיות את מה שלוקח בארבעה אימוני כושר מפרכים, והכל ללא מאמץ, ללא סיכונים בפציעות ספורט ומבלי להזיע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת מכוני הכושר המחשמלים של EMS club הולכת ומתרחבת ול-12 הסניפים שכבר הוקמו בישראל מצטרף בקרוב סניף נוסף בנתניה. EMS club הגיעה לישראל לפני כשלוש שנים, עם בשורה חדשה בתחום אימוני הכושר הגופני - 20 דקות שבועיות, מבלי להסתכן בפציעות ספורט, עם תוצאות השוות לארבעה אימונים בחדר הכושר, ועם אפקט על השרירים השווה לפי 18 מהמאמץ המושקע בתשעים דקות מפרכות של דחיסה והרמה של משקולות. הכל נעשה תוך כדי לבישת חליפה עם אלקטרודות חשמליות, המעבירות פולסים המגרים את השרירים וגורמים להם לעבוד כאילו באמת השקיעו מאמץ.

מקורו של הרעיון הוא בעולם הרפואה השיקומית, שם מקובל להזרים פולסים חשמליים בדרגות משתנות של עוצמה לרקמות פגועות, בעיקר שרירים, על מנת לזרז את שיקום והריפוי שלהן, להזרים למקום דם וחמצן ולפנות פסולת אל מחזור הדם. מכאן התגלגל הרעיון היישר למעבדות של סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, שם התבקשו המדענים לספק פיתרון לבעיית שמירת הכושר הגופני של האסטרונאוטים בחלל, מקום בו אין משמעות לכוח הכבידה וזה יהיה חסר תועלת להרים משקולות.

נבנתה חליפה מיוחדת עם אלקטרודות המוצמדות לגוף האסטרונאוטים, והפולסים החשמליים שגירו את השרירים דימו את פעולת מערכת העצבים והפעילו אותם כמו באימון כושר רגיל. מכיוון שמדובר בגירוי חשמלי, התברר שניתן לגרות בו זמנית מספר רב של שרירים וכך לדמות פעילות מלאה בחדר כושר. זו גם הסיבה שאת מה שלוקח כשעה וחצי של אימון, אפשר לכווץ ל-20 דקות בלבד.

לפרטים נוספים לחץ כאן

מכאן ועד הפיכת התגלית הזו לכלכלית היתה הדרך קצרה. מי שנכנסה לתמונה הייתה החברה הגרמנית Miha bodytec, שהשקיעה במחקר ובפיתוח של הציוד, כך שיתאים גם למי שמעולם לא התכוון לטוס לחלל, אבל מעוניין לחטב את הגוף ולהפעיל את השרירים, בדרך בה עושים זאת האסטרונאוטים - מבלי להרים משקולות, מבלי להסתכן בפציעות ספורט וב-20 דקות שבועיות בלבד.

החברה קיימת כבר מעל 14 שנה, והציוד שפיתחה כבר עובד בלמעלה מ-1500 סניפים נוסח EMS club שהוקמו בשנים האחרונות רק בגרמניה, ומתפשטים כעת גם במדינות אחרות באירופה ובעולם. כיום מספקת Miha bodytec, כ-85 אחוז מהציוד שמצוי בשוק העולמי, עם אמינות גבוהה מאוד, אחריות לפעילות תקינה ואופן שימוש ידידותי למתאמנים. בין השאר מקפידים בחברה על 100 אחוזי בטיחות ולא מתפשרים על פחות מזה! המכשיר בעל טכנולוגיה ייחודית לחברת Miha bodytec בהפעלת סיבי שריר לבנים ואדומים, אורכי גל בחדירה לעומק השריר ובניית השריר לכן האימון אפקטיבי יותר מכל מכשיר הקיים היום בשימוש בעולם.

חברת Miha bodytec היחידה בעולם בתקינה אירופאית כמכשור רפואי! את הציוד של Miha bodytec ניתן לזהות גם בעזרת ידית האחיזה המוצמדת אליו ועוזרת למתאמן לשמור על שיווי משקל ולא ליפול במהלך האימון. חליפת האלקטרודות של Miha bodytec קלה במיוחד ומאוד נוחה למשתמש גם בהלבשה וגם באימון. המחיר של הציוד כולו, המכשיר וחליפת הוסט עם האלקטרודות, הוא בסדר גודל של-75 אלף שקלים. ובכל סניף של EMS CLUB יש שני מכשירים כאלה, עם אחריות מלאה לשנתיים של החברה הגרמנית.

מי שהביא את הטכנולוגיה הזו לישראל לפני כשלוש שנים הוא רני רוביו, שפתח בעצמו את הסניפים הראשונים בארץ וכעת הוא משווק סניפים נוספים בזכיינות. "האמינות והיעילות של הציוד הגרמני זה מה שהופך את ההשקעה בהם לבטוחה", אומר רוביו, "הקהל הישראלי מתלהב משיטת האימון הזו, העומס בסניפים גדול, זו גם הסיבה שאנחנו פותחים עוד ועוד סניפים, והציוד עושה את העבודה ומספק לנו ביטחון ואמינות".

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully