וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימון הכושר שיסייע לנכים, מוגבלים ופצועים בשיקום

10.8.2015 / 9:02

טכניקה חדשנית שמקורה במעבדות החלל של נאס"א מאפשרת הפעלה של השרירים בעזרת פולסים חשמליים

תחום השיקום והריפוי ברפואה המודרנית מודע היטב לטכניקה החדשה של טיפול בפגיעות בשרירים והרגעת כאבים בעזרת פולסים חשמליים.

במרפאות ובמכוני השיקום מצויים כבר כמה שנים מכשירים המחברים אלקטרודות לאזורים הפגועים, ואלה שולחות פולסים חשמליים בדרגות שונות של עוצמה, המפעילות את המקום, משפרות את זרימת הדם לאזור הפגוע, מעשירות את הרקמה בחמצן ומפעילות את השרירים בדרך לשיקום ולריפוי.

לאחרונה הורחב השימוש בטכניקה הזו. היא יצאה אל מחוץ למרפאות השיקום והתגלתה כיעילה גם מי עבור מי שאינו סובל מבעיות פיזיות, אלא מעוניין רק בתרגול והפעלה של השרירים, בשיפור הכושר הגופני ובחיטוב הגוף, במין סוג של מכון כושר חדשני, שרבים כמוהו כבר ניתן למצוא בארץ, ברשת מכוני הכושר EMS CLUB.

מקורה של הטכניקה החדשנית במעבדות של סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, שם ביקשו פיתרון לבעיית שמירת הכושר הגופני של האסטרונאוטים בחלל. האתגר היה איך לגרום לשרירים לעבוד בהעדר כוח כבידה. הפיתרון: חליפה עם אלקטרודות המוצמדות לגוף האסטרונאוטים, ומשחררות פולסים חשמליים המגרים את השרירים, וגורמים להם לפעול כאילו התאמצו.

מכיוון שמדובר בגירוי חשמלי ולא בהרמה אמיתית של משקולות, ניתן לגרות בו זמנית מספר רב של שרירים וכך לדמות פעילות מלאה בחדר כושר ואת מה שמספקת עבודה של שעה וחצי של אימון, אפשר לכווץ ל-20 דקות בלבד בעזרת הפולסים החשמליים.

לפרטים נוספים לחץ כאן

אותה טכנולוגיה המשרתת את המתאמנים, היא טובה, כך מתברר, גם עבור אוכלוסיות שנמנעו עד כה מלהגיע לחדרי כושר - נכים בכיסאות גלגלים המעוניינים להפעיל את השרירים ולמנוע את הניוון שלהם, פגועים של תאונות שחוו פציעות בשרירים ומבקשים לזרז את השיקום ולהקל על הכאבים, נשים אחרי לידה, ובמיוחד מי שעברו ניתוח קיסרי שהצריך חיתוך של שרירי הבטן.

EMS.
להפעיל את השרירים

הקלה בכאבים וזירוז השיקום

הפולסים החשמליים יכולים לעזור גם בחיזוק שרירים של ריצפת האגן, שרירים שיעזרו למנוע בריחת שתן, כאבי גב תחתון כתוצאה מפריצות דיסק והקרנות לרגליים, וגם מי שסובל מצפיפות עצם נמוכה, והפולסים החשמליים ישפרו את זרימת הדם וחילוף החומרים לאזור ויחזקו את העצם.

ניתן לעזור גם בשיקום מפציעות ספורט, כמו למשל קרע במיניסקוס, בעזרת עבודת שיקום על שריר הארבע-ראשי של הירך. מכיוון שהפולסים עובדים על המעטפת השרירית ולא על השלד, השיטה טובה במיוחד לנכים בכיסאות גלגלים, בזכות היכולת להפעיל שרירי ליבה מרכזיים בגוף, שאחרת לא היו לא זוכים לפעול.

מי שהביא את השיטה לארץ מגרמניה, שם היא כבר מאוד פופולרית, וזמינה בכ-1,500 סניפים ברחבי המדינה, הוא רני רוביו, שכבר הספיק להקים בישראל 11 סניפים של EMS CLUB. "כמעט בכל אחד מהסניפים יש לנו גם לקוחות נכים ומוגבלים", מספר רוביו, "הם מדווחים על הקלה בכאבים ושיפור בתחושה הכללית. ההחלמה והשיקום בעזרת טיפול בפולסים חשמליים היא מהירה יותר והיא מוכרת היטב בעולם הרפואה השיקומית. היתרון הגדול הוא באפשרות לטפל בשרירים ולגרום להם לפעול, מבלי לערב תזוזה של השלד".

- השיטה מתאימה לכולם, או שיש מי שאסור להם להשתמש בטכניקה הזו?
"בגלל השימוש בפולסים חשמליים, שיטת האימון הזו לא מתאימה למי שיש להם קוצב לב ולמי שסובלים מאפילפסיה או בעיות נוירולוגיות אחרות וגם לא למי שנוטל אינסולין. כמו כן היא אינה מתאימה לנשים בהריון. את אלה נוכל לקבל אחרי הלידה, אם יהיה צורך בשיקום שרירי הבטן לאחר ניתוח קיסרי, וגם בחיזוק של כל ריצפת האגן".

לפרטים נוספים לחץ כאן

זירת היועצים בשיתוף רשת מכוני הכושר EMS CLUB
  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully