וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זכאי לקבל אזרחות הולנדית?

זירת היועצים בשיתוף עורך דין יעקב האודייק

15.8.2015 / 23:47

בעל אזרחות הולנדית זכאי להטבות רבות כמו מלגת מחייה, השכלה במוסדות לימוד יוקרתיים, מעבר חופשי בין מדינות האיחוד, הזכות להשקיע ולרכוש נכסים ולהתפרנס בכל מדינה באירופה. איך משיגים אזרחות בקלות ובמהירות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הולנד היא אחת מהמדינות המייסדות של האיחוד האירופי, וידועה כמדינה הליברלית ביותר באירופה ובעולם כולו. היא בעלת כלכלה משגשגת, מקיימת יחסים טובים עם ישראל ומהווה יעד תיירותי מושך להמוני מבקרים.

אזרחים הולנדים נהנים ממגוון רחב של הטבות ויתרונות המוענקים, בשונה ממדינות שהצטרפו לאיחוד בשנים האחרונות. כגון: אשרות עבודה בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, מלגות לימודים במוסדות להשכלה גבוהה בחו"ל, ניהול יוזמות עסקיות באירופה ובארצות הברית ועוד.

בעוד שאזרחי מדינות אחרות שאינן חברות האיחוד האירופי נתקלים בקשיים בהוצאת ויזה ואישורי עבודה בארצות הברית, נהנים אזרחי הולנד מכניסה לארצות הברית בהליך פשוט. כמו כן, בעל אזרחות הולנדית המעוניין להעתיק את מקום מגוריו לכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, יכול לעשות זאת בקלות.

לפנייה ישירה לעורך דין יעקב האודייק לחץ/י כאן

בעלי אזרחות הולנדית זכאים למלגות ותנאים מועדפים במוסדות אקדמיים במדינות האיחוד האירופי, הם יכולים להשיג רישיון עבודה בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי, להשתמש בשירותי בריאות ציבוריים, לרכוש נדל"ן באירופה, לעבור חופשי בין מדינות האיחוד ועוד מגוון רחב של הטבות וזכויות.

חרף היותה מדינה ליברלית ופתוחה, הולנד אינה ששה להעניק אזרחות, אשרת עבודה או אישור שהייה לאדם שאינו מצליח להוכיח את זכאותו המלאה לאזרחות הולנדית. החוק ההולנדי מגדיר מספר מצבים שבהם ניתן להוציא אזרחות הולנדית.

על פי החוק כל אדם שנולד להורה הולנדי (אב או אם או שניהם) זכאי בתנאים מסוימים לאזרחות הולנדית. כמו כן, ילדים להורים בעלי אזרחות הולנדית זכאים בתנאים מסוימים לאזרחות, גם אם רק הורה אחד בעל אזרחות, וגם אם ההורה אינו מתגורר בהולנד. הזכאות לאזרחות לא ניתנת אוטומאטית ומיידית לנישאים כחוק לבעל או בעלת אזרחות הולנדית.
ישראלים הזכאים לאזרחות הולנדית רשאים לפנות אל שגרירות הולנד בישראל הנמצאת בישראל. כדי להגיש את הבקשה לאזרחות יש להציג מסמכים רלוונטיים, אשר נדרשים להם תרגום ואישורים מיוחדים ממשרד החוץ הישראלי וממשרד הדתות, ומסמכים רלוונטיים נוספים היכולים לאשר את הזכאות לאזרחות הולנדית.

עורך דין יעקב האודייק עלה לישראל מהולנד ומתמחה בהוצאת אזרחות הולנדית, קבלת דרכון הולנדי והגירה להולנד. משרדו שוכן בתל אביב, וניתן לפנות אליו בכל שאלה דרך כתובת האי-מייל jacob@houdijklaw.com או דרך אתר משרדו.

הכתבה מאת עורך דין יעקב האודייק באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • הולנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully