וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לערער על החלטת הוועדה העליונה?

זירת היועצים בשיתוף עו"ד אלי סבן

2.9.2015 / 13:24

אם הגשת תביעה למשרד הביטחון אין ספק כי התהליך גזל ממך כוחות רבים: עברת בדיקות, "טורטרת" בין מומחים לקבלת חוות דעת, עברת שתי וועדות. אין ספק שעברת תהליך ארוך מהרגע שהחלטת לתבוע את זכויותיך והשקעת רבות באיסוף חומר ובניסוח התביעה

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מה קורה אם הוועדות דחו את תביעתך או החליטה על אחוזי נכות נמוכים ממה שחשבת שתקבל? פעמים רבות איננו מרוצים מהחלטות הוועדות שניתנו בענייננו. לפעמים לאחר קבלת ההחלטה של הוועדות אנחנו כבר "עם הלשון בחוץ" ומקבלים את הדין כי אין לנו כוח להילחם במערכת.
אם אתה מעוניין לערער הלאה, עליך לפנות בערעור לבית המשפט המחוזי בנושא משפטי מסוים שעליו אתה רוצה לערער תוך 30 יום, אין יותר מידי זמן להתמהמה. ניתן לערער לבית משפט מחוזי בנקודה משפטית בלבד כמו לדוגמא במקרים בהם הוועדה לא התייחסה לנקודה מסוימת או לא נימקה את החלטתה.

מה עושים אם אחוזי נכות שנפסקו לך נמוכים מדי לדעתך?

בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לך נקבעות הזכויות לכן אתה זכאי להטבות שונות שניתנות על ידי משרד הביטחון כמו: רכב שיקומי, חמי מרפא, הלוואות לשיקום עצמי, שיקום בלימודים, מימון הלימודים בתנאים מסוימים, מענק דיור ועוד מענקים שונים.

בערעור על אחוזי נכות מעורבים מושגים שונים מעולם הרפואה (ידע רפואי) ולכן עולה השאלה האם מדובר בשאלה משפטית שעליה ניתן לערער.

הדעות לגבי הערעור חלוקות:

ברע"א 54/08 פלוני נ' קצין התגמולים – "אכן ההבחנה בשאלה מהי נקודה משפטית להבדיל מנושא רפואי, אולי אינה פשוטה ובהירה".

גם בע"א 472/81 קצין התגמולים נ' אברג'יל (השופטת נתניהו) המציעה לבית המשפט כי "לא נעשה עצמנו לחכמי הרפואה אלא נשאר בתחום תפקידנו כחכמי המשפט ונשאיר את העיסוק בתורת הרפואה לבקיאים" וכך במיוחד בנושא נפש".
נראה כי הוחלט ברע"א 7481/08 כי תפקידה של הוועדה הרפואית הוא לקבוע את אחוזי הנכות ולכן אין לקבל את הטענה כי קביעת אחוזי נכות להבדיל ממצאים רפואיים הינה שאלה משפטית עליה ניתן לערער.

איך תדע מהי נקודה משפטית עליה ניתן לערער? איך תדע אם כדאי לערער על אחוזי הנכות שנפסקו לך על ידי הוועדה? אנחנו כאן לייעץ לך בעניין וללוות אותך בתהליך ולסייע לך לקבל את מקסימום הזכויות המגיעות לך.

הכתבה מאת עורך דין אלי סבן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • משפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully