וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לעיקולים? כך תסגרו את התיק בהוצאה לפועל

8.9.2015 / 20:35

חמישה מיליון תיקים פתוחים בהוצאה לפועל מדירים שינה מעיני חצי מיליון ישראלים. האם מסלול מהיר וקבוצתי חדש יסיים עבורם את התהליך בקלות ובמהירות?

רמי קרן נאלץ לסגור עסק שפתח וצבר חוב של כ-600 אלף שקל בהוצאה לפועל. הוא החל בהסדר תשלומים וככל ששילם החוב תפח. "כשהחוב הגיע למיליון שקל הפסקתי לשלם", הוא אומר, "ואז הבריק לי רעיון - להתאגד קבוצה של בעלי חוב, להגיע לסכום גדול ויחד לעמוד מול ההוצאה לפועל והנושים וכך להשיג הסדר פשרה נוח, כמו שעושים לתשובה או לב לבייב". כך נוסד "המרכז לאיחוד חובות", שישיג הסדר חוב משתלם לכל צדדים

בשנת 2006 היה רמי קרן הבעלים של המקומון בשם "המקומון - באר-שבע והסביבה" שהקים ביחד עם שותף. הימים היו ימי מבצע "גשמי קיץ" ברצועת עזה, העיתון גם ככה סבל מבעיות וגביית מזומנים, ובסופו של דבר נסגר. נגד קרן ושותפו נפתחו תיקים בהוצאה לפועל, בשל חובות לגורמים שונים, בסך הכל כ-600 אלף שקל כ"א.

עד כאן סיפור שמוכר לרבים: יזם מקים עסק, נכשל - באשמתו או שלא באשמתו - ונותר עם חובות. אלא שכאן החלה עבור קרן (39), מסכת תלאות, שלא פסקה עד היום.

"מחוב שעמד על כ-600 אלף שקל", מספר קרן, "הגעתי לחוב של כשני מיליון שקל. זה לא קרה משום שלא ניסיתי לעמוד בתנאי הטיפול של החוב בהוצאה לפועל.

להיפך. ככל שהחזרתי החוב תפח. נעשה לי איחוד תיקים, נבדקו היכולות הכלכליות שלי והוחלט בתחילת התהליך שאחזיר 1,500 שקל לחודש. התחלתי לשלם ולאחר תקופה כשבדקתי כמה נשאר, התברר שהחוב גדול מ-600 אלף שקל. זה לא היה הגיוני. מתברר שהריביות לא מאפשרות לחוב להצטמצם גם כשאני משלם בהתאם להסדר. זה אומר שאם זה יימשך כך, החוב לא יכוסה לעולם. כשהחוב הגיע למיליון שקל הפסקתי לשלם. הבנתי שזה חסר תועלת".

סוף לחוב? נו באמת

"ברגע שקבעו לי 1,500 שקל לחודש זה לעולם לא יכסה את החוב. אבל הבעיה היא לא רק זו. מרגע שהוכרזתי חייב בהוצאה לפועל וחשבונות הבנק שלי עוכלו, כל ההתנהלות הכלכלית שלי הפכה למשובשת.

הפכתי למנודה מבחינה כלכלית. לא יכולתי לפתוח חשבון, לא יכולתי לקבל אשראי. גם כשרציתי להתקבל למקומות עבודה כשכיר, לא היה לי חשבון שאפשר להעביר אליו משכורת והייתי צריך לבקש את המשכורת בצ'ק פתוח. שאותו אפדה בדרכים אחרות. נשללה ממני האפשרות לחידוש רישיון הנהיגה. מעבר לכך שמדובר בהשפלה, גם חוסמים בפני את כל האפשרויות להרוויח כסף או אפילו להיות אבא מתפקד, שיכול לקחת את בנותיו למקומות שהם מעבר למרחק הליכה מהבית".

לפרטים נוספים לחץ כאן

אילוסטרציה. ShutterStock
ככל ששילמתי החוב תפח/ShutterStock

ואיפה האור בקצה המנהרה?

"הבנתי שיש פה פרדוקס - ככל שמשלמים החוב גדל. ניסיתי גם הליך של פשיטת רגל. בעזרת המשפחה שילמנו לעו"ד 15 אלף שקל שיוציא אותי מהבוץ הזה. לצערי התערבותו לא עזרה ועדיין התעקשו בהוצאה לפועל על כל התשלומים, שלא אוכל לעמוד בהם. אמרתי לעצמי שמוכרח להיות פיתרון והוא יבוא רק בצורת הסדר חוב, כמו שעושים לתשובה או ללב לבייב - תספורת.

הבעיה היא שהסכומים שלי נמוכים יחסית אליהם, ולכן הסיכוי שלי קטן יותר להסדר כזה. מסקנה - אם החוב יגדל, הסיכוי להסדר יגדל. במילים אחרות: עלי להתחבר לאנשים דומים, בעלי תיקים בהוצאה לפועל וביחד לצבור את הסכומים של כולנו, ואז להגיע להסדר חוב קבוצתי".

מין קבוצת רכישה, רק לחובות?
"בדיוק. אם נגיע בקבוצה עם חוב גדול, יהיה יותר קל להתפשר איתנו. וככל שהסכום גבוה יותר, הפשרה נוחה יותר. הנה כמה נתונים כדי להבין את האבסורד כנגד האינטרס המשותף של סגירת החוב: בהוצאה לפועל יש מעל למיליון תיקים עם ותק של שבע שנים ויותר.

עוד נתון: רק 7 אחוז מהחייבים מיוצגים בידי עו"ד, לעומת 95 אחוז מהזוכים להם יש עו"ד. זה מאזן הכוחות. ל-200 אלף מהחייבים נשללה הזכות לחידוש רישיון נהיגה. האבסורד בהתגלמותו. אם נתאגד הכוח של החוב הגדול שלנו יהיה משמעותי וכמו כן כל חברי הקבוצה יזכו לייצוג משפטי מקצועי, ללא סיכון".

ובהוצאה לפועל יסכימו לכך?
"ההוצאה לפועל נמדדת בין היתר בכמות התיקים שהיא סוגרת בזמן מוגדר. יש להם אינטרס לסגור תיקים ולהוריד עומס. בדקתי והם כבר עשו כ-13 מבצעים שונים להסדרי חוב ונתנו הנחה גורפת לפרק הזמן של המבצע.

היתה היענות טובה למבצעים וכ-15 אחוז מהחייבים סגרו את החוב. ככה שהסידור הזה לא זר להם. התייעצתי עם חייבים, עם עורכי דין, עם כלכלנים בכירים וכולם נתנו את ברכתם למהלך. זו יוזמה שכולם ירוויחו ממנה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אז איך מצטרפים

בהוצאה לפועל יסגרו תיקים, בעלי החוב יקבלו הסדר נוח, החברה הזוכה תקבל חלק משמעותי והוגן מהחוב, שכבר לא האמינה שתראה, כל חייב שיצטרף אלינו ישיג דיל טוב יותר מאשר אילו הלך לבד, ואפילו לעורכי הדין של הצדדים יהיה אינטרס להתפשר, כי גם הם יתוגמלו אם יצליחו להגיע להסדר. כולם מרוויחים".

הקמנו את "המרכז לאיחוד חובות". כל מצטרף יירשם בהליך מסודר, יפרט את חובותיו ויספק הצעה למחיקת חובו, שתיבחן בידי העו"ד של הקבוצה ותצטרף לסכום הגדול לצורך המו"מ המשותף. יש בידי גם טכנולוגיה שתדע לעבד את הנתונים וליצור קבוצות בעלות בשלות להגיע להסדר. אם ניכשל במו"מ, העו"ד של הקבוצה יעדכן את ההצעות מול החייבים ויגיש אותן שוב. בסופו של דבר הזוכים יגיעו להסדר משתלם עם הרוב הגדול של החייבים".

וכמה יעלה השירות הזה?
"אני מתכוון לגבות סכום סמלי להפעלת המיזם, 169 שקלים עבור תיק חוב ו-99 שקלים על כל תיק נוסף. כל התיקים יעברו בקבוצות לעו"ד חיצוני שייבחר במיוחד מול כל זוכה. אם הוא יצליח להשיג הסדר חוב - רק אם הוא יצליח - הוא יקבל שבעה אחוזים מגובה ההחזר.

שלושה אחוז נוספים יילכו ל"מרכז לאיחוד חובות". זו עיסקה שכל הצדדים ירוויחו ממנה ועשרות אלפי אזרחים יוכלו לזכות בחיים חדשים נטולי חובות וללא סיכונים כספיים. אני רוצה להדגיש שאנחנו לא קבוצת מחאה, אלא גוף שהוקם להשגת פיתרון אמיתי למצוקה של רבים".

לפרטים נוספים לחץ כאן

זירת היועצים בשיתוף המרכז לאיחוד חובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully