וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תקבלו הקלות בתנאים לקבלת אזרחות צ'כית

9.9.2015 / 9:46

בתחילת שנת 2014 נכנס לתוקף החוק הצ'כי החדש. השינוי בחקיקה פותח דלת ליוצאי צ'כיה וצאצאיהם, ומאפשר להם לקבל אזרחות צ'כית בתנאים פחות מחמירים. עו"ד ערן וגנר מסביר על החוק החדש בכתבה הבאה

החוק הצ'כי העוסק בהסדרת האזרחות הצ'כית גרם לא פעם למצבים אבסורדים כאשר חלק מבני המשפחה זכאים לאזרחות צ'כית, בעוד בני משפחה אחרים, צאצאים לאותם הורים אינם זכאים לאזרחות צ'כית.

כך לדוגמה, צאצא שנולד בישראל לפני 8 במאי 1969 להורה צ'כי והורה שאינו צ'כי לא זכאי לקבלת אזרחות צ'כית בעוד שצאצא שנולד בישראל ב-8 במאי 1969 או מאוחר יותר להורה צ'כי והורה שאינו צ'כי זכאי לקבלת אזרחות צ'כית.

למענה משפטי בפורום אזרחות צ'כית לחץ/י כאן

החוק החדש שנכנס לתוקף בינואר, 2014 נתן מענה חלקי לאבסורד הנ"ל ולעוד בעיות נוספות.

להלן עיקרי השינויים בחוק החדש:
- מי שנולד בין 1 באוקטובר 1949 ל- 7 במאי 1969 מחוץ לגבולות צ'כוסלובקיה לאמא או אבא צ'כיים זכאי לקבלת אזרחות צ'כית. זכאות זו ניתן היה לממש עד סוף שנת 2014 וכיום לא ניתן לממשה. ייתכן ובעתיד תיפתח מחדש הדלת להסדרת אזרחות מכוח סעיף זה, אך הדבר מצריך שינויי חקיקה בצ'כיה.

- מי שאמו צ'כית ואביו סלובקי ואלה התחתנו אחרי 23 ביוני 1947 ולא גרו שניהם בצ'כיה זכאי לקבלת אזרחות צ'כית. החידוש בחוק מאפשר לכל הילדים של אותו מבקש לקבל האזרחות הצ'כית, ואף לילדי הילדים שגילם מתחת לגיל 18.

לדוגמה: הסבתא צ'כית, הסבא סלובקי. כתובת המגורים הקבועה האחרונה של הסבא היתה בסלובקיה בטרם עזיבתו את צ'כוסלובקיה. הסבא והסבתא התחתנו בישראל. הבן או הבת שלהם זכאים לקבלת אזרחות צ'כית וכך גם הנכדים שגילם מתחת לגיל 18.

- מי שאביו צ'כי ואמו לא סלובקית (לדוגמה – ישראלית) שהתחתנו לפני 23 ביוני 1947 זכאי לקבלת אזרחות צ'כית. החידוש בחוק מאפשר לילדים מעל גיל 18 של אותו מבקש לקבל האזרחות הצ'כית, ואף לילדי הילדים שגילם מתחת לגיל 18.

לדוגמה, הסבא צ'כי והסבתא ממוצא פולני. הם התחתנו בישראל בשנת 1946. הבן או הבת שלהם זכאים לקבלת אזרחות צ'כית וכך גם הנכדים שגילם מתחת לגיל 18.

- אנשים שהיו בעלי אזרחות צ'כית ואיבדו את אזרחותם זכאים לקבלת האזרחות הצ'כית. הכוונה בעיקר לאותם מקרים של אנשים שהאזרחות נשללה מהם או ויתרו על האזרחות בטרם עזיבתם את צ'כיה בתקופת המשטר הקומוניסטית.

- אנשים שהיו בעלי אזרחות צ'כית שניתנה בשוגג על ידי הרשויות הצ'כיות ונשללה אחרי למעלה מעשר שנים זכאים לקבלת האזרחות.

הכותב, עו"ד ערן וגנר, מייסד המשרד ערן וגנר, משרד עורכי דין שבין היתר תחום התמחותו הינו הסדרת אזרחות צ'כית, סלובקית והונגרית. הכתבה באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

זירת היועצים בשיתוף אתר LawGuide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully