וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילו מקרים תאונת דרכים נחשבת לתאונת עבודה?

10.9.2015 / 8:54

תאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה נחשבת לתאונת עבודה והעובד שנפגע זכאי לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי על פי חומרת הנזק, אלא אם חלה סטייה ממושכת לצורך נסיבות שאינן קשורות בעבודה

אדם שנפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך הביתה חזרה מהעבודה, בין אם מדובר בתאונה שאירעה במהלך נסיעה ברכב פרטי, בתחבורה ציבורית או בהליכה, רשאי להגיש תביעת נזקין נגד חברת הביטוח של רכבו, באמצעות בקשה למינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט.

בנוסף הוא יכול להגיש תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה, באמצעות פניה לוועדה רפואית של ביטוח לאומי.

לפני שפונים לביטוח לאומי, חשוב לדעת כי לא כל תאונת דרכים נחשבת לתאונת עבודה, בעיקר במקרים שבהם חלה סטייה משמעותית בדרך לצורך נסיבות שאינן קשורות בעבודה, כמו עצירה ממושכת במסעדה, עריכת קניות או ביקור משפחתי.

תאונה שאירעה במהלך הפסקה במסגרת יום העבודה, תוכר כתאונת עבודה, בתנאי שההפסקה היתה באישור ובידיעת המעסיק ולא ארכה למעלה משלוש שעות. לנפגע שעובד בשתי עבודות, והתאונה אירעה בדרך מעבודה אחת לעבודה שנייה, התאונה תוכר על ידי ביטוח לאומי, בתנאי שמדובר במסלול רגיל וללא סטיות למטרות אחרות.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום פיצויים לנפגעי תאונות דרכים לחץ/י כאן

נהגת כועסת במכונית. ShutterStock
לא כל תאונת דרכים נחשבת לתאונת עבודה/ShutterStock

השיגו את פרטי הנהגים

במסגרת הפנייה לביטוח לאומי, העובד נדרש להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין זמן הדרך לבין סיכון הדרך. המוסד בוחן באמצעות מומחים שונים מה היתה מהות ההפסקה ומה היה אורכה ובודק האם העובד נפגע באופן הקשור למקום עבודתו, או האם העובד חרג ממסלולו הרגיל ונותק הקשר הסיבתי בין התאונה לבין היותו של העובד בדרכו מהעבודה.

כדי לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי, העובד שנפגע יופנה לוועדה רפואית אשר תקבע על פי התיעוד הרפואי את דרגת הנכות. ההחלטה על גובה הפיצויים תתקבל בהתאם לגיל הנפגע, לאחוזי הנכות הצמיתה ולגובה השכר הממוצע. קביעה זו תחייב הן את חברת הביטוח והן את בית המשפט אם מחליטים לפנות להליך משפטי.

בכל מקרה של תאונה, חשוב לדווח במשטרה ולדאוג לקבל טיפול רפואי כדי שיהיה תיעוד משטרתי ותיעוד רפואי לעצם קרות האירוע. חשוב מאוד להשיג את פרטי הנהגים שהיו מעורבים בתאונה וחברות הביטוח המבטחות אותם. ואף רצוי לצלם את מקום התאונה ואת הנזק שנגרם לכלי הרכב ולקחת את פרטי העדים, אם היו כאלה.

בזמן השהייה בבית החולים יש לחזור בפני הרופאים על העובדה שהפגיעה אירעה כתוצאה מתאונת דרכים, ולציין האם התאונה קרתה בזמן עבודה או בדרך לעבודה או חזרה ממנה. חשוב לשים לב שכל התלונות בגין הנזק הגופני או הנפשי נרשמות בגיליון הרפואי.

לכן יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים כולל אישורי מחלה, מרשמים לתרופות ותיעודים המהווים את הבסיס לקביעת הנכות.

בנוסף חשוב להיות מודעים לכך שחתימה על כתב שחרור ויתור של חברת הביטוח בתמורה לקבלת פיצויים, מהווה ויתור של הנפגע על האפשרות לתבוע בעתיד, גם עבור נזקים שלא היו ידועים ביום החתימה.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide

זירת היועצים בשיתוף אתר LawGuide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully