וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תדעו: האם גם לכם מגיעה אחות פרטית?

15.9.2015 / 16:55

מחלימים מניתוח או נמצאים בתקופת אשפוז? אול גם לכם מגיע שירות אחות פרטית במימון קופת החולים

לעתים קרובות נדרשים אנשים להליכים רפואיים הכרוכים בתקופת אשפוז והחלמה, ומטבע הדברים אתם רוצים להעניק ליקיריכם את הליווי והטיפול הטובים ביותר.

ואולם, עקב מצבם של מערכת הבריאות ובתי החולים בפרט, אין כל אפשרות לקבל מענה צמוד, אישי והולם. בצר להם, לוקחים בני המשפחה את האחריות על כתפיהם ונאלצים לקיים משמרות מסביב לשעון בבית החולים או בבית המטופל.

כתוצאה מכך, לא רק שנפגעת שגרת החיים וימי עבודה יקרים הולכים לאיבוד, אלא גם מתקבל ליווי בלתי מקצועי מבחינה סיעודית ורפואית. בדיוק למען מטרה זו קיימים שירותי אחות פרטית המלווה את המטופל לאורך כל היממה או למספר שעות, ודואגת למכלול צרכיו - החל בהחלפת מצעים, דרך מתן טיפול רפואי בסיסי, ועד לקבלת מידע מהצוות במוסד ומסירת עדכונים לבני המשפחה.

אילוסטרציה. ShutterStock
טיפול בכל הצרכים/ShutterStock

פתרון לסוגיה הכלכלית

כאמור, יש המעדיפים ללוות את המטופל בעצמם עקב חשש מפני העלויות הכרוכות בשירותי אחות פרטית. ואולם, מדובר באי הבנה בסיסית. שירותיה של אחות פרטית אכן כרוכים בהוצאה בלתי מבוטלת, שכן היא בעל מקצוע מוסמך המקנה טיפול חיוני להחלמה. מצד שני, קופות החולים מכירות בחשיבותו של השירות לאור מצבה של מערכת הבריאות, ומקנות לבעלי ביטוחים משלימים החזרים בסדרי גודל משמעותיים ביותר.

ההחזרים עצמם משתנים בין הקופות והביטוחים המשלימים שהן מציעות, ועל מנת לסבר את האוזן נביא מספר דוגמאות. ביטוח משלים בקופת חולים "מכבי" מקנה החזר כספי עד לתקרה של 535 שקלים בכל יום, וזאת ל- 8 ימים במצטבר. מאידך, קופת חולים "כללית" מחזירה עד 85% מההוצאות בתקרה של 436 שקלים ליום, ולאורך 10 ימים.

הביטוח המשלים של "מאוחדת" עומד על תקרה של 100 דולרים ליום ולתקופה של 8 ימים, ואילו ב"לאומית" מתקבלים החזרים לאורך 10 ימים העומדים על תקרה של 80%. חישוב פשוט מראה כי מדובר בסכומים העשויים להצטבר לאלפי שקלים, כך שבהחלט תוכלו להסתייע בהם כדי להעמיד לרשות יקירכם טיפול רפואי מצוין בעלויות סבירות.

איך מקבלים את ההחזר הכספי?
חשוב לציין כי ישנם שני תנאים בסיסיים לקבלת ההחזר הכספי: שהמטופל יהיה מבוטח באחד מהביטוחים המשלימים של הקופה, ושהאחות הפרטית המטפלת בו תהיה מוסמכת.

מעבר לכך, על מנת לקבל את ההחזר יש להגיש לקופת החולים את התיעוד הרפואי שהתקבל מהמוסד הרפואי בו התקיימו הניתוח והאשפוז, וכן חשבוניות וקבלות מטעם הגוף שמטעמו עובדת האחות. במילים אחרות, מדובר בהליך פשוט מאוד לביצוע, המקנה לכל אחד אפשרות לקבל שירות איכותי וחיוני להחלמה מלאה.

זירת היועצים בשיתוף חברת הסיעוד אפרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully