וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כואב אך פתיר: לשון הרע במהלך או אחרי גירושים

20.9.2015 / 11:34

כמעט כל תהליך של גירושים כואב וכולל בחובו מצבים רבים שהיינו שמחים להימנע מהם. אחד המצבים הללו הוא הוצאת דיבה על ידי הגרוש או הגרושה כחלק ממסע נקמה פרטי או ניסיון "לשיפור עמדה" בהליכים המשפטיים המתקיימים בין הצדדים

הוצאת הדיבה הזו מטרתה בדרך כלל אחת: לפגוע כמה שיותר בגרוש או גרושה וליצור כמה שיותר נזק וזאת אל מול קהל אנשים רחב ככל הניתן (תופעת ה"שיימינג" הידועה לשמצה).

בין אם זה מגיע מתוך כאב, ובין אם זה מגיע מתוך רצון לגרום לצד השני הפסדים רבים ככל הניתן, הוצאת לשון הרע בעת או לאחר תהליך גירושים מתרחש לצערנו יום יום.

נטלי (שם בדוי) הגיעה למשרדנו לאחר שהגרוש שלה העלה לפייסבוק תמונות שלה בביקיני חושפני וכתב: "זו האמא שהייתם רוצים שתגדל את ילדכם? מדהים לגלות כמה אישה שאהבתם יכולה להיות בוגדנית, מניפולטיבית, זולה ורעה".

הגרוש תייג את נטלי בתמונה ואף פרסם זאת כתמונה פומבית, כך שכל חבריה של נטלי ובכלל זה גם במקום העבודה שלה, חבריו של הגרוש וכל חבר של אדם שעשה לייק או הגיב לתמונה יכול היה לראות את התמונה והכיתוב שצורף לה.

אחד מחברות הפייסבוק של נטלי היתה מנהלת בית הספר שבו לימדה. הנ"ל זימנה יום למחרת את נטלי למשרדה והודיעה לה כי היא מוזמנת לשימוע טרם פיטורים בעקבות פרסום תמונות חושפניות שלה, דבר שלא יאה למורה במערכת החינוך.

כלומר לשון הרע שהוציא הגרוש של נטלי, פגע לא רק בשמה הטוב אלא גם במקום העבודה. כחלק מהטיפול המהיר והיסודי שהענקנו לנטלי, דאגנו להסרת הפרסום במהרה, ביטול השימוע והנושא יתברר בערכאות משפטיות לשם פיצוי על מלוא הנזקים שנגרמו.

גבר ישן במיטה ואישה ערה ועצבנית. ShutterStock
תביעה דיבה מתקיימות במהלך גירושין/ShutterStock

אוהד (שם בדוי) הגיע גם הוא עם מקרה דומה בו לשון הרע שהוצאה על ידי מי שעומדת להיות גרושתו. אוהד ביקש משמורת משותפת על ילדיהם של הזוג, והאישה שלא אהבה את הבקשה, סיפרה לחבריהם המשותפים כי אוהד נהג להכות את הילדים, להתעלם מהם ואף לקלל אותם בשמות גנאי רבים ומגוונים.

הסיפור היה רחוק מהמציאות, שכן אוהד היה אב אוהב ומסור ומתוך כך גם רצה במשמורת המשותפת. חבריהם של השניים כתבו מכתבים המעידים לטובת האישה ובכך נפגעו סיכוייו של אוהד לקבל משמורת המשותפת. בעקבות פנייה למשרדנו הצלחנו להוכיח, במסגרת דיון גישור, כי אוהד היה אב מסור, שדאג לילדיו לכל אורך הדרך וכי המכתבים שנכתבו על ידי המכרים הם תוצאה ישירה לשקרים שסיפרה אשתו.

בסיום הטיפול אוהד הצליח לשקם את שמו, תוך אזהרת הגרושה לגבי הכפשות והוצאת לשון הרע עתידית.
הוצאת לשון הרע כזו מתרחשת פעמים רבות במהלך גירושים, כאשר אחד הצדדים מעליל שקרים למקורביי האדם השני - הגרוש או העומד להיות גרוש.

פעמים רבות אנשים נשארים עם הכאב והעלבון במשך שנים, כאשר הגרוש או הגרושה מכפישים את שמם בפני חברים, משפחה ובאופן מצער גם ילדיהם של השניים.

פנייה לעורך דין המתמחה בלשון הרע מאפשרת מספר אפשרויות, בניהם מכתבי אזהרה, הסרת פרסומים פוגעניים מרשתות חברתיות ובכלל, תביעה כספית, פרסומי התנצלות ועוד.

הבחירה באחת מן האפשרויות נובעת בעיקר ממה שהנפגע רוצה להשיג האם הוא רוצה להפסיק את פרסומי לשון הרע או ההכפשות שנאמרות בגנותו, האם הוא מבקש לקבל פיצוי הולם בגין הנזק שנגרם לו עקב לשון הרע ממנה נפגע, האם הוא מבקש להסיר פרסומים פוגעניים ולמנוע פרסומיים עתידיים ועוד.

אך דבר אחד חשוב שתדעו- אתם לא לבד, אתם יכולים למנוע את ההכפשה הבאה מבלי לפגוע בקרובים אליכם ומגיע לכם לקבל פיצוי משמעותי כאשר ניזוקתם מלשון הרע. תהליך גירושים הוא כואב, אבל הוא לא חייב להיות פוגעני מעבר לנדרש.

הכתבה מאת עורך דין מוטי שחר, בורר ומגשר באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת היועצים בשיתוף עורך דין מוטי שחר, בורר ומגשר
  • עוד באותו נושא:
  • לשון הרע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully