וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך המהירה לקבלת אזרחות ודרכון פולני

זירת היועצים בשיתוף עורך דין עמיחי זילברברג

20.9.2015 / 17:33

עם הצטרפותה של פולין למדינות האיחוד האירופי לפני למעלה מעשור, נוצרה מגמת עלייה מרשימה בביקוש לדרכון פולני בקרב עשרות אלפי ישראלים. למעלה מ-40 אלף ישראלים הם בעלי דרכון פולני ואלפים נוספים נמצאים בתהליכי הוצאת אזרחות ודרכון פולני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהם תנאי קבלת אזרחות פולנית:

כל אדם אשר ביכולתו להוכיח שנולד בפולין או שהוא צאצא לבן משפחה שנולד בפולין או בשטחים שהיוו חלק ממדינת פולין בתקופה שבין שתי מלחמות העולם, יהיה זכאי לאזרחות פולנית וכך גם צאצאיו לדורות (אלא אם כן הוא איבד את אזרחותו הפולנית בנסיבות מסוימות הקבועות בחוק הפולני) . צאצא ליליד פולין, גם אם אינו בין החיים, יהיה זכאי גם הוא להגיש בקשה לקבלת אזרחות פולנית.

דרכי ההוכחה הם בדרך כלל באמצעות הגשת מסמכים פולניים מקוריים של קרוב המשפחה אשר נולד בפולין. מטרת המסמכים הפולניים המקוריים היא להוכיח שלקרוב המשפחה יש שורשים פולניים ומעולם לא איבד את אזרחותו הפולנית.
גם אם אין לכם כל מסמכים, עדיין ניתן להגיש בקשה לאזרחות פולנית. ניתן לערוך חיפוש אחר מסמכים שונים בארכיונים רלוונטיים בארץ או בחו"ל. ייתכנו מקרים שבהם נשללת אזרחות פולנית לצמיתות ובאופן אוטומטי. מקרים אלה נובעים כתוצאה מתוקפם של מספר חוקים פולניים שהוצאו בשנים 1920, 1951 ו - 1961.

לפנייה ישירה בנושא אזרחות פולנית ודרכון אירופאי לחץ/י כאן
יתרונות הדרכון הפולני:

בעל דרכון פולני נהנה ממגוון הטבות בתחומי חיים שונים כגון:
לימודים: סטודנטים במוסדות השכלה גבוהה ייהנו מהטבות בשכר הלימוד. לרוב, יידרשו לשלם בין 10%-20% משכר הלימוד המקובל, ובמדינות מסוימות אף יוכלו ליהנות מלימודים ללא תשלום (לדוגמה: גרמניה וצרפת).

לפנייה ישירה בנושא אזרחות פולנית ודרכון אירופאי לחץ/י כאן

אפשרות למגורים ועבודה בכל מדינות האיחוד האירופאי: למחזיק בדרכון פולני, הזכות להתגורר בשטחי מדינות האיחוד האירופי ללא צורך באשרה . בעל דרכון פולני יכול לעבוד בכל מדינה ממדינות האיחוד בתנאים זהים לאזרחי אותה מדינה וללא כל אפליה.

תנועה חופשית בין גבולות מדינות האיחוד האירופי: כאזרח פולני ניתנת הזכות למעבר חופשי בין גבולות מדינות האיחוד האירופי בהצגת תעודת זהות או דרכון פולני. בנמלי התעופה ניתן לעבור בתור המהיר המיועד לאזרחי האיחוד האירופאי.
קניית רכוש ונדל"ן: כאזרח פולני ניתן לרכוש נדל"ן בפולין ובמדינות האיחוד האירופי ללא שותף מקומי.

זכאות לתושבות קבע: לאחר תקופת שהייה ממושכת ובלתי פוסקת העולה על חמש שנים באחת ממדינות האיחוד האירופי, כאזרח פולני ואזרח האיחוד האירופי, תינתן זכאות לתושבות קבע שבה יכללו גם יתר מבני המשפחה. עם זאת, הזכאות לתושבות קבע תישלל במידה ואותו אזרח ייצא מהמדינה שבה הוא שוהה לתקופה העולה על שנתיים.

אם הנכם צאצאים לקרובי משפחה שנולדו בפולין, ייתכן ואתם קרובים ליעד הנכסף של אזרח האיחוד האירופאי. חשוב להדגיש כי אין צורך לוותר על האזרחות הישראלית שלכם כדי לקבל אזרחות פולנית ואין צורך לדעת את השפה או התרבות הפולנית כתנאי לקבלת האזרחות. ניתן לבדוק זכאותכם בעזרת עורכי דין המתמחים בנושא. לא כדאי לפספס את ההזדמנות.

הכתבה מאת עורך דין עמיחי זילברברג באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully