וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיכות חיים משופרת: חשיבות משקפי מולטיפוקל בגיל השלישי

זירת היועצים בשיתוף werubel

22.9.2015 / 6:32

הגיל השלישי מתאפיין בין השאר בתשומת לב מיוחדת לעיניים, בתקווה לשיפור איכות החיים בעזרת ראייה טובה. אז איך עדשות מולטיפוקל יהוו פתרון?

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

הגיל השלישי מתאפיין בין השאר בתשומת לב מיוחדת לעיניים, בתקווה לשיפור איכות החיים בעזרת ראייה נכונה ומתאימה. בגיל זה כמעט כולם נזקקים למשקפיים - חלקם למרחק, חלקם לקריאה בלבד, אך רובם גם למרחק וגם לקריאה.

כמו כן בגיל השלישי, השימוש בראיה הופך לחלק חשוב ודומיננטי יותר שכן בתקופתנו, לעומת העבר, השימוש בראיה מגוון הרבה יותר, וזאת בשל אורך החיים ההולך וגדל, כמו גם איכותם. בכל הנוגע לראייה מרחוק, כיום רבים נוהגים ברכבם עד גיל מבוגר יותר, צופים שעות בטלביזיה, יוצאים לסרטים ולהצגות, ומשתתפים בפעילויות רבות נוספות, הצורכות ראייה טובה למרחוק.

מצד שני קיים שימוש מוגבר גם בראיה מקרוב, במרחקים שונים ומגוונים, אם למרחקי ביניים כמו המחשב ושולחן העבודה, ומצד שני קריאת ספרים, עיתונים, טלפונים סלולריים, שם הקריאה היא קרובה יותר.

במקביל, אנשים לא מעטים בגיל זה, הנרשמים ללימודים והולכים לשמוע הרצאות, זקוקים לראייה טובה למרחוק אבל גם מקרוב בו זמנית. גם בנהיגה קיים צורך כפול: לראייה למרחוק, ובמקביל גם לראייה מקרוב של לוח השעונים, הטלפון הנייד שברכב, ועוד.

הפתרון הטוב יותר לשילוב איכות ראייה מיטבית לכל המרחקים, הוא משקפיים עם עדשות מולטיפוקל, שכן העדשה המחולקת נותנת ראייה נוחה לכל המרחקים, רחוקים וקצרים כאחד. מולטיפוקל הינה עדשה המיועדת לאנשים הזקוקים לכמה זוגות משקפיים עם מספרים שונים - לקרוב ולרחוק, כשהחלק העליון שלה הוא לראיה מרחוק, התחתון לקריאה מקרוב וביניהן קיים מעבר הדרגתי.

עדשות המולטיפוקל קיימות למעשה כבר שנים רבות, אך במשך השנים צורות העדשות השתפרו והשתכללו, כך שהעיוותים הרבים שהיו בעדשות בעבר, פחתו בצורה משמעותית.

היתרון בעדשות המולטיפוקל הוא צמצום מספר זוגות משקפיי הראייה שיש להשתמש בהם, כי בזוג אחד רואים לכל המרחקים: לראיה מקרוב, לראיה מרחוק ולמחשב, ולא כמו בעבר, העדשה נראית רגילה וללא פסי מעבר.

כיום יש קיים בשוק מבחר גדול מאד של עדשות מולטיפוקל באיכויות שונות, עם פתרונות שונים ועם אפשרויות התאמה מגוונות: קיימות עדשות עם תכנון מתקדם יותר ומתקדם פחות, עם שדה ראייה רחב יותר או מצומצם יותר. כמו כן קיימות עדשות המתאימות למסגרות קטנות וגדולות יותר.

ועדיין אנשים לא מעטים מתלוננים, שאיכות הראייה שהם מקבלים בהרכיבם משקפי המולטיפוקל, אינה מספקת אותם. עבורם הפתרון הוא עדשות מולטיפוקליות מתוכננות יותר ואינדיבידואליות יותר, עם התאמת משקפיים בצורה מדויקת ומקצועית יותר.

אומר האופטומטריסט עזרא וורובל, הבעלים של "וורובל אופטיק בוטיק": "יש לנו כיום ציוד מתקדם ביותר למדידת המרשם לעדשות, ולתיכנון מדויק יותר בהתאמת העדשות ללקוח. צריך להבין שחלק מתיכנון העדשות, הינו נתונים סטטיסטיים שעל פיהם מייצרים את העדשות.

בעזרת מכשיר IPROFILER אנו מודדים חלק מהנתונים האינדיבידואליים וממשיכים את הבדיקה, ואז המכשיר מוציא ברקוד של מיפוי הקרנית, המועבר בין שאר הנתונים ליצרן העדשות. לאחר הבדיקה, מצולם הלקוח במכשיר R.V.T שדרכו מקבלים את יתרת הנתונים האינדיבידואליים להתאמת המולטיפוקל: זוית מנח המשקפיים על הפנים, מבנה וגודל איזור הקריאה הנדרש במשקפיים, ונתונים חשובים. כל הנתונים האלה מועברים למכשיר הנקרא ICRIPTION המרכז את כל הנתונים מבדיקת העיניים, ומעביר אותם ליצרן העדשות, כדי לייצר עדשה מדוייקת ללא עיוותים, ועם שדה ראייה נרחב ביותר לכל השימושים.

זוהי כיום הטכנולוגיה המתקדמת ביותר היום בעולם ואנחנו ב"וורובל אופטיק בוטיק" משתמשים בה להתאמת עדשות המולטיפוקל בצורה המושלמת ביותר.

כיום לקוחות לא מעטים מתלבטים בבחירת סוג עדשות המולטיפוקל, וגם לכך יש לנו פתרון: על מנת לבדוק את צורכי הראייה והשימוש הנדרש במולטיפוקל, אנו משתמשים בפיתוח החדשני וייחודי: תוכנת IDEMO של חברת צייס העוזרת לנו להחליט ביחד עם הלקוח, מהי העדשה האופטימלית עבורו, וזאת לפי ניתוח דרישותיו, צורת החיים שלו והשימוש שלו בראייה.

חשוב ביותר לפנות אך ורק לאופטומטריסט שהינו בעל ניסיון בהתאמת מולטיפוקל, כיון שמדובר במוצר המותאם לחלק חשוב בגופנו ובחיינו: לעיניים שלנו, ועל כן יש להקפיד על קבלת ייעוץ נכון אופטימלי.

לפרטים נוספים לחצו כאן: http://www.werubel.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • עדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully