וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה להשקעה לזוג צעיר היא המקפצה לקניית דירת החלומות

זירת היועצים בשיתוף MSN ייזום ושיווק נדל"ן

24.9.2015 / 7:02

לזוג צעיר עם הון התחלתי נמוך עדיף לרכוש דירה להשקעה, שבינתיים תניב תשואה יפה ובעתיד תימכר לטובת דירת החלומות, מאשר להסתבך בהרפתקה כלכלית שאולי בעתיד נתחרט עליה. גיל מולכו, איש שיווק ונדל"ן, עם טיפים למתלבטים הצעירים

גיל מולכו, איש שיווק ונדל"ן. אפרת קופרשטיין,
גיל מולכו/אפרת קופרשטיין

למרות ההבטחות, המחירים לא מפסיקים לעלות ובועת הנדל"ן ממשיכה להתנפח. לזוג צעיר יש בדרך כלל הון התחלתי וההורים דוחפים לקנות דירה רק כדי שיהיה משהו ביד, לפני שיהיה מאוחר. הבעיה היא שלמרבית הזוגות הצעירים אין הון ראשוני מספיק על מנת לאפשר להם לקנות את ה"דירה" שהם רוצים וקשה להתגבר על הפער בין הרצוי למצוי. במילים אחרות: האם להיכנס למסלול של הלוואות ומשכנתאות ולרכוש דירה למגורים, או שמא יש להכיר במציאות ולהסתפק בדירה מדרג נמוך יותר, אבל לצורך השקעה.

מכיוון שרובנו מעדיף הליכה על בטוח, ותמיד עדיף לקנות נכס מאשר להניח את הכסף בבנק ולתת לו לאבד מערכו, זוגות אלה מוצאים את עצמם מחוייבים לבצע מהלך של קניה, על מנת לבחור בנתיב ההשקעה הנכון עבור הכסף. גיל מולכו, בעלים ומנכ"ל משותף של "MSN ייזום ושיווק נדל"ן", מסביר מדוע כדאי במקרה כזה להעדיף קניה של דירה להשקעה ולא למגורים.

מחליטים מהראש ולא מהבטן

"הבעלות על הדירה בה אנו גרים עונה עבור רובנו על הצורך בביטחון כלכלי ופסיכולוגי", אומר מולכו, "והיא מספקת את התחושה שזה המקום "שלנו". שאיננו חייבים דין וחשבון לאף אחד, שנוכל לעצב את המקום כרצוננו, ושאין בעל בית שיעלה לנו את שכר הדירה או שלא יאריך את החוזה. כל זה מובן וברור, אבל מתאים בעיקר לזוגות שיש בידם הון ראשוני גבוה. לזוגות עם הון ראשוני נמוך עדיף בדרך כלל לקנות דירה ראשונה להשקעה.

למרות שישראלים רבים, במיוחד זוגות צעירים, מעדיפים לרכוש דירה ראשונה גדולה ומרווחת, קניית דירה גדולה תחייב לקיחת משכנתא גדולה מהמתוכנן והתחייבות להחזרים חודשיים משמעותיים, שלעיתים מתברר שקשה לעמוד בהם. רכישת דירה קטנה תקטין את הסיכון לאי-עמידה בתשלומי המשכנתא".

הון עצמי נמוך מרחיק מאיזורי הביקוש

"בהסתכלות קדימה, זוגות צעירים רבים מעדיפים לגור באזור המרכז", אומר מולכו, "השיקולים מגוונים: עבודה, מוסדות לימודיים, קרבה להורים ולחברים או סתם הרצון להיות נגיש למרכזי תרבות, פיננסים, בילויים וקולינריה. מי שלא יכול להרשות זאת לעצמו, מוטב שירכוש דירה להשקעה מחוץ לגוש דן. דירה כזו תניב תשואה יפה, לא תחייב משכנתא מכבידה, תאפשר לגור בדירה שכורה באזור נחשק יותר וכך אפשר יהיה ליהנות מכל העולמות.

תהליך הרכישה קל יותר

"בנקים אינם מקבלים בזרועות פתוחות זוגות צעירים עם הון עצמי נמוך המבקשים משכנתא", מסביר מולכו, "מכיוון שהם בעלי יכולת החזר נמוכה ונתפסים בעיני הבנקים כ"סיכון גבוה", לרוב הם יתבקשו להחתים בני משפחה או חברים על ערבות. זה תהליך שאורך זמן והוא מתארך עוד יותר במידה ורוכשים דירה חדשה מקבלן. זהו תהליך בירוקרטי, מעיק וסיזיפי שפעמים רבות מביא לנסיגה מהעיסקה. כך נשאר הזוג עם ההון העצמי הלא גדול ביד ועם מחירי שוק שבינתיים עשו עוד קפיצה. לפיכך, עדיף לצאת לדרך עם קניית דירה להשקעה, שהיא פשוטה יותר לרכישה. בעתיד, לכשיבשילו התנאים, יוכל הזוג למכור את הדירה, למנף את ההשקעה, להגדיל את ההון העצמי ולכוון אל דירת המגורים הרצויה".

"עלינו להכיר בכך שלמרות תחושת הביטחון שמספקת לנו דירת מגורים, אין לנו תמיד את היכולת לרכוש אותה במקום בו ביקשנו. רכישה כזו עלולה לסבך אותנו בעיסקאות שבעתיד לא יתאימו ליכולותינו. רצוי, אם כן, לזהות מה היכולת שלנו ולהבין שבשלב זה בחיים כדאי ורצוי לשקול רכישת דירה להשקעה, שאם תירכש בחוכמה תוכל להפוך בעתיד למקפצה שלנו לדירת חלומותינו".

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully