וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת שירותי ניקיון או עוזרת בית?

זירת היועצים בשיתוף ד"ר פוליש

29.9.2015 / 23:04

משקי בית רבים בישראל מעסיקים עוזרות בית לניקיון השוטף של הדירה. אבל לפעמים הבית דורש ניקוי יסודי, כמו בערב פסח, אחרי שיפוץ או בבוקר שאחרי אירוע או מסיבה. אז מתי להזמין עוזרת בית ומתי חברת שירותי ניקיון?

שטיפת כלים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

משקי בית רבים בישראל מעסיקים באופן קבוע עוזרות לניקיון הבית. כמעט חצי מיליון משקי בית משתמשים בשירות הזה במידה זו אחרת, עם ממוצע של כ-16 שעות בחודש. השוק הזה, שנשלט בתחילת המילניום בעיקר בידי עובדים זרים, עבר בשנים האחרונות מהפכה, בעיקר בגלל מדיניות משטרת ההגירה, שהצליחה להרתיע ישראלים רבים מלהעסיק עובדים זרים, ואלה פנו בעיקר לקבלת שירותי ניקיון מהשוק המקומי, כמו עוזרות בית פרטיות וחברות ניקיון. אלה זיהו את הבעיה והעמידו עצמן לרשות הציבור לא רק לניקיונות יסודיים, כאלה שנעשים אחרי שיפוץ, כניסה לדירה חדשה מקבלן או מעבר דירה, אלא גם לניקיונות שוטפים של ערב פסח. אז מתי מזמינים עוזרת בית ומתי עדיף חברת שירותי ניקיון, ומה היתרונות והחסרונות של אלה מול אלה?

עוד לפני הניקיון עצמו, חובה לדעת שעוזרות הבית נהנות מזכויות סוציאליות, שהאחריות עליהן מוטלת על המעסיק. למרות שאסור להעסיק עובדים זרים, הזכויות הסוציאליות חלות גם עליהם, כולל ביטוח פציעות בזמן העבודה, ביטוח לאומי, חופשות, דמי הבראה ופיצויי פיטורין. כל זה ללא קשר למצבו החוקי של העובד, שהוא עניינה של משטרת ההגירה. בקבלת שירותי ניקיון מחברה מסודרת אין צורך לדאוג לכל אלה, כיוון שכל התנאים האלה מסופקים לעובדים דרך החברה.
עוזרת בית מתאימה מאוד לניקיון השוטף ותחזוקת הבית השבועית. לא מזמינים חברת שירותי ניקיון לשטיפת רצפות וניגוב אבק.

לעומת זאת, ניקיון של ערב פסח, או כל שירותי ניקיון יסודי אחר, יכול להתאים לחברת שירותי ניקיון מקצועית. מה שייקח לעוזרת בית שלושה ימים, חברה מקצועית שמעניקה שירותי ניקיון תעשה ביום אחד. עוזרת בית אחת לא תוכל להזיז ארונות או מקרר ולפרק תריסים וחלונות. חברת שירותי ניקיון מביאה צוות עובדים, שמשתלטים על כל המשימות ביום אחד. חברת שירותי ניקיון גם מקבלת תשלום לפי משימה ולא לפי שעות, וסוגרת את הסיפור בכמה שעות ביום אחד.

חברת שירותי ניקיון מביאה איתה את חומרי הניקוי, כולל חומרים מיוחדים להתמודדות עם כתמים וסוגי לכלוך, שלא תמיד אפשר למצוא בחנויות רגילות. החברה גם יודעת להשתמש בחומרים האלה, מבלי לגרום נזק למרצפות או לריהוט. החברה מביאה איתה כלים ומכשירים מיוחדים, כמו שואבי אבק עוצמתיים. יש לה ביטוח לא רק לעובדים, אלא גם לנזק שחלילה ייגרם אם חפץ יישבר, ואפילו ביטוח נגד גניבות.
כולנו מכירים את הלחץ להשיג עוזרת בית לפני פסח. המחירים עולים, הביקוש עצום ואיתו גם הביטולים והדחיות. בהתנהלות מול חברות שמעניקות שירותי ניקיון אין כאבי ראש, אין ילדים חולים ואין בעל במילואים.

העובדים מתייצבים בשעה היעודה ומבצעים את המשימות שהוסכם עליהן והכל ביום אחד - כולל הזזת המקרר, ניקיון פנימי של התנור, פירוק והרכבה של חלונות ותריסים, צחצוח כלי כסף ויש חברות ניקיון שאפילו יציעו שטיפת רכב וניקיון לבריכה. כדאי לדעת שיש חברות ניקיון שגם נותנות בונוס לכל מי שמזמין שירותי ניקיון בתים דרכם, חלק יעניקו לכם הדברת מזיקים בבית בחינם וחלק ישאירו לכם חומרי ניקיון לבית במתנה.

חברות שמעניקות שירותי ניקיון בתים יכולות להתאים גם למשימות חד פעמיות, כמו ניקוי בית אחרי אירוע או מסיבה, וביום אחד הן יחזירו את הבית לקדמותו. משימה שלא הוגן להטיל על עוזרת בית. אז לא למהר ולפטר את עוזרת הבית, אבל לדעת להבדיל בין משימות שמתאימות לה, לבין משימות שרק חברת שירותי ניקיון מקצועית יכולה לעשות.

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully