וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שדיבור עם הסמארטפון בנהיגה יכול להציל חיים

21.12.2015 / 16:27

הכירו את מערכת הנותנת מענה לגורם הסיכון מספר אחד על הכביש כיום – ההתעסקות במכשיר הנייד בזמן הנהיגה

שליחת מסרון בנהיגה. ShutterStock
כל נהג רביעי מסמס בכביש/ShutterStock

מערכת BAZZ זכתה במקום השלישי בתחרות סטארטאפים שהתקיימה באמצע דצמבר בכנס החדשנות והמוניטיזצייה. יותר ממאה חברות הגישו מועמדות לכנס, מתוכן נבחרה BAZZ במקום השלישי עם מערכת מצילת חיים על הכביש. החברה הציגה את הפיתוח הראשון שלה - אפליקציה המאפשרת נהיגה בטוחה ונוחה.

BAZZ היא מערכת הנותנת מענה לגורם הסיכון מספר אחד על הכביש כיום – ההתעסקות במכשיר הנייד בזמן הנהיגה. מערכת BAZZ מאפשרת נהיגה בטוחה יותר בכך שהיא מאפשרת לשמוע את ההודעות (סמס, וואטסאפ) בקול ולהגיב אליהן בצורה בטוחה לחלוטין, ללא צורך להסיר את העיניים מהכביש או הידיים מההגה. המערכת פותחה בגרסת אנדרואיד, הושקה לפני כמה חודשים וצברה עשרות אלפי משתמשים אשר שינו את חווית הנהיגה שלהם.

המערכת עובדת עם פקודות קוליות בלבד ((100% Hands free, היא מאפשרת לבחור לשמוע את ההודעות רק בנהיגה, והמשתמש יכול לענות להודעה במספר אפשרויות – שליחת הודעת טקסט (שנכתבה מראש), חיוג לשולח ושליחת הודעה קולית. בנוסף המערכת שומרת על פרטיות המשתמש בכך שהיא מבקשת את אישורו להקריא את תוכן ההודעה.

רבע מהתאונות - בגלל סמארטפון

בתחרות חשפה החברה לראשונה את מערכת Safe Connect, המאפשרת לחברות עם ציי רכב לשפר את בטיחות הנהגים בכביש תוך הגברת הקישוריות בין החברות לנהג, ובכך מגדילה את היעילות והפרודוקטיביות של החברות. המערכת מאפשרת לחברות לשלוח הודעות בצורה בטוחה ולקבל משוב מידי מהנהגים.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה כי היסח הדעת, עקב שימוש בטלפון נייד הן בדיבור והן בשליחת הודעות, הוא הנפוץ והמסוכן ביותר ומהווה כ 25% מכלל התאונות. סקר שערכה עמותת אור ירוק מצא שכל נהג רביעי (27%) מודה שהוא נוהג לשלוח SMS בזמן נהיגה. למרות שהרב המכריע של הנהגים, ,95%, מודעים לסכנה ומציינים שעיסוק בטלפון הנייד בנהיגה, היא פעולה מסוכנת.

מספר התאונות גדל

אם רוב מוחלט מבין שזה מסוכן, מה ההסבר לכך שאותם אנשים ממשיכים להתעסק במכשיר הנייד בנהיגה? הגורמים המרכזיים לבעיה נובעים ממניעים רגשיים ולא שכלתניים. הגורם הראשון הוא תופעת החרדה חברתית,
ה- FOMO - Fear of Missing Out המאופיינת ב"רצון לשמור על קשר רציף עם מה שאחרים עושים" התופעה מתרחשת כתוצאה מהגירוי שהמשתמש חווה עם שמיעת הצליל/הבהוב האור בקבלת ההודעות לנייד. הגורם השני מתבטא במשפט "לי זה לא יקרה" – האמונה של אדם שהוא שולט במצב כל הזמן. גם שהוא מסיר את העיניים מהכביש למספר שניות, הוא מרגיש שליטה במצב.

רוב המדינות בעולם, מתמודדות עם התופעה והשלכותיה, על מספר התאונות ההולך וגדל, באמצעות חקיקה, ענישה והסברה, אולם ללא הצלחה משמעותית. הפתרון מצוי בשילוב של חינוך וטכנולוגיה שתיתן מענה לנהיגה בטוחה.
הטכנולוגיות כיום המסייעות לנהגים להקטין את סיכוי התרחשות של תאונה כתוצאה מנהיגה לא בטוחה הנובעת ממהירות יתר, בלימה פתאומית או שמירת מרחק. הפער, מעבר למחירן הגבוה, שהן כלל לא נותנות מענה לנושא העיסוק במכשיר הנייד.

במהלך השנים הוצעו בשוק האפליקציות מספר פתרונות, מיישומים המציעים לנהג אפשרות לחסימת הודעות הכתובות, דרך יישומים המאפשרים שליחת הודעה אוטומטית כמענה לכל הודעה נכנסת ועד יישומים המציעים הכתבת הודעה, כגון SIRI של אפל או Google Now של חברת גוגל. אולם אף אחד מהיישומים לא נתן מענה מלא, אשר יאפשר לציבור הנהגים חווית נהיגה בטוחה לחלוטין.

כתבה פרסומית בשיתוף יועצי המס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully