וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכון תקרת עוסק פטור וזכאות להחזר מע"מ בגין השנים 2014-2015

29.12.2015 / 14:43

עוסקים פטורים שהפכו למורשים זכאים לקבל את כספם בחזרה ממע"מ אם יעמדו במספר תנאים.הפרטים בפנים

מס הכנסה. ShutterStock
רשויות המס וממליצות לא להמתין לזיכוי האוטומטי/ShutterStock

לאחרונה פרסמה הנהלת רשות המסים חוזר ובו הודעה על כניסתו לתוקף של תיקון מס' 37 לחוק מס ערך מוסף, תשל"ו-1975 בו הוגדלה תקרת ההכנסות המותרת בשנה לעוסק פטור.

על פי ההגדרה בתיקון, "עוסק פטור" הוא "עוסק שמחזור העסקאות שלו בכל עסקיו אינו עולה על 100,000 שקלים חדשים לשנה או על סכום גבוה יותר שקבע שר האוצר".

במקור, תיקון מס' 37 אמור היה להיכנס לתוקפו בחודש ינואר 2014, אך עד לאחרונה, ככל הנראה עקב טעות ביישומו של התיקון בחוק, פרסמה הנהלת מע"מ כי תקרת מחזור לעוסק פטור עומדת על 79,842 שקלים לשנים 2014 ו-2015 בעקבות מחאה שהועברה לרשות, תיקנו בשלטונות מע"מ את הטעות והחילו את התקרה החדשה בגובה 100,000 שקלים רטרואקטיבית מתאריך 1 בינואר 2014.

בעקבות תחולת התיקון אחורה עולות מספר שאלות וסוגיות ביחס לעוסקים שהיו פטורים בשנים הרלוונטיות והפכו למורשים עקב חציית התקרה הישנה.

מבירור שערכנו מול הנהלת מע"מ והמחלקה המקצועית ברשות המסים עולה כי עוסקים פטורים שהפכו למורשים זכאים לקבל את כספם בחזרה אם יעמדו במספר תנאים.
שנת 2014 – בהנהלת מע"מ מבטיחים כי כל עוסק אשר חצה את תקרת ההכנסות הישנה יזוכה באופן אוטומטי להחזר המע"מ ששילם על ההפרש בין המחזור המדווח לבין התקרה הישנה. לדוגמא, עוסק שדיווח על מחזור של 95,000 שקלים יזוכה במע"מ בשיעור של 18% על ההפרש שבין מחזור זה לבין התקרה ישנה (79,482 שקלים) ובסה"כ שיעמוד על 2793שקלים. יש לציין כי במידה והעוסק דרש בדוחותיו השוטפים את מס התשומות, הוא יקוזז מן הסכום.

מהם התנאים לשנת 2015

על אף הבטחתם לזיכוי אוטומטי, בשלטונות מע"מ מעודדים את העוסקים להגיש את הבקשה להחזר באופן יזום ולא להמתין לזיכוי האוטומטי.

שנת 2015 – על פי הוראת המחלקה המשפטית של רשות המסים, על מנת לקבל החזרי מע"מ על העוסקים לעמוד במספר תנאים מצטברים:
1. העוסק מצהיר כי הוא מוותר על זכאותו להמשיך ולנהל תיק המסווג כעוסק מורשה.
2. העוסק ישוב לסטטוס עוסק פטור רטרואקטיבית מתחילת השנה.
3. העוסק ינפיק חשבוניות זיכוי לכלל חשבוניות המס אותן הנפיק מיוום הפיכתו לעוסק מורשה ויציג את הזיכויים לשלטונות מע"מ.
4. העוסק יגיש דוחות מתקנים מתחילת השנה.

לסיכום, התהליך נראה מעט מורכב ולכן מומלץ להיעזר ביועץ המס שלכם, ובכל זאת עוסק העומד בתנאי הזכאות במלואם יכול לזכות בהחזר של עד 21,000 שקלים, בהחלט סכום ששווה להתאמץ למענו.

הכותב הינו יועץ מס ועורך דין בתחום המיסוי.

שחר שאבי בשיתוף לשכת יועצי המס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully