וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מסמלים ומסמנים לנו החלומות שלנו?

זירת היועצים בשיתוף אילנית בן טל שושן

2.7.2015 / 11:13

למה אנו חולמים על מה שאנו חולמים? מדוע יש כאלה שחולמים על מים או על מוות? מה מביא אותנו לחלום על נושאים מסויימים ומה הוא הפירוש. אילנית בן טל שושן מציגה את כל הפתרונות

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

• בגדים: בגדים בחלום לרוב משולים לעצמי ה"ציבורי" שלנו ולאיך אנו תופסים את עצמנו ואיך אנו מתנהגים עם הסביבה. לכן אם אנו חולמים לדוגמא על בגדים לא נוחים ואלה שלא מתאימים לנו- עלינו לבדוק כיצד אנו מציגים את עצמנו כלפי חוץ. בגדים קרועים מסמלים חשיבה בעייתית וחוסר הגיון. אם חולמים על בגדים לבנים זה עשוי לסמל רצון להקל על עצמכם, להפחית עומס ולסדר את הרגשות. בגדים שחורים עשויים לסמל את האישיות המודחקת שלכם ואת התשוקות שלכם שרוצות לקבל ביטוי בחיים האמיתיים.

•למידה: חלום על למידה מעיד על הצלחה שתגיע בזכות הידע שרכשתם ועל ידי השכל שלכם. אמנם, יש להתייחס לתוכן אותו אתם לומדים. אם לדומגא אתם לומדים שיעור גאוגרפיה ייתכן והדבר מסמל טיולים בעולם וחקירת מקומות חדשים. חלום על למידת שפה חדשה דווקא מסמל קשיים בביטוי המחשבות. חלום על למידת דקדוק או לשון מרמז על אפשרויות רחבות העומדות בפתח ובחירה נכונה בהן.

מין - חלום על מין יכול להוות כלי ביטוי לתשוקות ולאנרגיות מיניות אשר טמונות אצל החולם, אך יכול גם לסמל קונפליקטיים אחרים – כגון קונפליקטים אישיותיים שמתגלמים בחלום כמין אך הם בעצם מחפשים להגיע לכדי הרמוניה. חלום על יחסים הומוסקסואליים- במידה והאדם אינו הומוסקסואל, זה מסמל מקום של חוסר קבלה עצמית. חלום על מין עם אדם זר- יכול לסמל גבריות או נשיות מוגזמת וחוסר איזון ביניהם, חלום על אונס- מסמל איום על תחושת העצמי וחוסר הערכה עצמית. חלום על בגידה- מעיד על חרדות, חוסר בטחון בקשר או אשמה.

•מעוף: חלום על מעוף מלווה לרוב בתחושות אושר ושחרור ולכן חלום כזה הוא חיובי ללא כל קשר לדרך בה אנו עפים (על ידי פריסת הידיים או על שטיח מעופף). החולם בעצם מבטא את הצורך שלו בשחרור. זה חלום שלרוב מגיע כ"חלום צלול". חלום על מעוף עשוי לומר שהחולם רכש פרספקטיבות חדשות ולכן הוא רואה הכל מלמעלה. אם החולם מפחד לעוף גבוה זה עשוי לסמל פחד מהצלחה ומתאגרים ופחד להרים את הרגליים מהקרקע ולעוף מסמל חוסר בטחון עצמי וחוסר ב"מעוף".

•מציאה: חלום על מציאת דבר מה שאבד בחלום מסמל קבלת מתנה כלשהי. מבחינה רוחנית, חיפוש אחר משהו שאבד מסמל חיפוש אחר הארה ואחר צמיחה רוחנית ולכן אם מצאת משהו בחלום זה יכול לסמל מצב בו יש לחולם מספיק מודעות ומספיק כוח על מנת להתקדם.

לפרטים נוספים לחץ כאן

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

•משיכה: משיכה למישהו בחלום, גם אם היא בעלת אופי מיני, יכולה לסמל הערצה לא מודעת אליו או רצון להדמות אליו. חלום על משיכה של מישהו אלינו מרמזת על צורך באהבה והכרה מצד הסביבה. אם בחלום נמשך החולם אל אדם שהוא לא אוהב ביומיום אז זו קריאה של התת מודע ליישר איתו את ההדורים. חלום על משיכה אל אדם זר (שאיננו מכירים) מרמזת על רצון של הלב למצוא אהבת אמת.

•מוות: חלום בו אדם קרוב אלינו מת מרמז על צורך לרכוש לעצמנו את אחד מן הפסים באופי שלו בו אנו מקנאים או מצב של שינוי מערכת היחסים ויחסי הכוחות עם אותו אדם. עוד אפשרות היא מצב בו החולם חש שהקשר שלו עם האדם שכביכול מת- נגמר וכבר לא כפי שהיה. חלום על אדם שנפטר במציאות מתאר ניסיון עמוק להתמודד עם רגשותינו אל הנפטר ועם אשמה/כעס שאנו עדיין חשים כלפיו. עוד אפשרות, היא התחלה חדשה אחרי תקופה בחיינו שנגמרה. במקרים רבים מוסר הנפטר איזשהו מסר לחולם ועל פי האמונה אכן ייתכן שהחולם תקשר עם הנפטר בזמן השינה והמסר הזה הכרחי עבורו.

•נפילה: חלום על נפילה הוא חלום נפוץ מאוד. המקור לחלום הינו תחושת חרדה וחוסר יציבות. החולם מרגיש שהוא מאבד אחיזה על חייו ועל כן חולם שהוא נמשך מטה. החלום יכול גם לסמל פחד מכשלון או פחד מאובדן עבודה/אהבה שאנו מרוצים ממנה. חלום על נפילה לרוב קורה בשלב השינה הראשוני והחלום מלווה בתחושה פיזית של קפיצות קטנות ועוויתות של הגוף דבר אשר גורם לחולם להתעורר.

•נטיעה: חלום על נטיעה יכול לסמל מספר דברים ביניהם: מציאת עבודה, כניסה להריון, טובה לאדם אחר שתניב תועלת בהמשך. הענפים של העץ עשויים לסמל את הילדים של החולם. זרעים יכולים לסמל התחלות חדשות או רעיונות של החולם שעכשיו הגיע זמנם לפרוח. נטיעה מסמלת גם אופטימיות, אמונה ובטחון בעתיד טוב.
.
לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • חלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully